|  رنگ  |  + 0 -  | 
ADA
بستن این پنجره
راهنما

این سایت مطابق با استاندارهای ADA برای نابینایان مناسب‌سازی شده و سازگاری این استاندارد در بخش‌های مختلف لحاظ گردیده است.
بستن این پنجره

رویکرد جدید دولت حفاظت از منابع آب و مدیریت مصرف است

رویکرد جدید دولت حفاظت از منابع آب و مدیریت مصرف است

 

 MG 4159

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت مدیریت منابع آب ایران گفت: رویکرد جدید دولت و وزارت نیرو حفاظت ازمنابع آب و مدیریت مصرف است.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای آذربایجان غربی، نشست هم اندیشی معاون حفاظت و بهره برداری شرکت مدیریت منابع آب ایران با مدیر عامل، معاونان و مدیران شرکت آب منطقه ای آذربایجان غربی دراین شرکت برگزار شد.

مهندس کیومرث دانشجو مدیر عامل شرکت در این نشست گفت:نگاه صرف توسعه ای در سال های گذشته موجب غفلت این شرکت از توجه به حوزه حفاظت و بهره برداری از منابع آب شده وافزود مدیریت و بهره برداری بهینه از منابع آب زیرزمینی موجود با توجه به کاهش آبهای سطحی استان امری حیاتی است.

دانشجو بازدید معاون حفاظت و بهره برداری شرکت مدیریت منابع آب ایران را فرصت مناسبی برای طرح مسائل و مشکلات موجود در این حوزه دانست وحل این مشکلات را برای صیانت و مدیریت هر چه بهتربر منابع و مصارف آب مورد تاکید قرار داد

وی افزود نگاه جدید این شرکت حمایت کامل از سیاستهای حفاظت و بهره برداری از منابع آب خواهد بود و تلاش خواهیم کرد که این استان را به استان پیشرو در حفاظت از منابع آب تبدیل کنیم.وی اظهار کرد نباید از این حوزه غافل شویم و باید تمام توان خود را برای حفظ آبهای موجود در استان به عنوان ذخیره ای ارزشمند صرف کنیم.

در ادامه نشست مدیر دفتر مهندسی رودخانه و سواحل، مدیر دفتر حفاظت و بهره برداری منابع آب، مدیر امور مشترکین، مدیر نگهداری و بهره برداری از سدها و تاسیسات آبی و همچنین مدیر امور منابع آب سلماس گزارش هایی را از فعالیتها و مشکلات موجود در حوزه خود ارائه دادند.

در ادامه معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای آذربایجان غربی در جمع بندی این گزارشها گفت حل مشکلات موجود در این حوزه تخصیص اعتبارات مناسب و بیشتری را طلب می کند و افزود توجه و حمایت بیشتر مسئولین برای پیشبرد اهداف و برنامه های این حوزه ضروری است.

دکتر افشین امیرپور دیلمی توجه به یکسان سازی تعرفه ها،تحویل حجمی آب و تعرفه شورای اقتصاد را برای حل بخشی از مشکلات این حوزه مورد تاکید قرار داد.و اظهار امیدواری کرد که این معاونت بتواندبا حمایتهای همه جانبه به تعهدات و مسئولیتهای سنگین خود در این بخش عمل نماید.

مهندس جهانگیر حبیبی معاون حفاظت و بهره برداری شرکت مدیریت منابع آب ایران نیز در این جلسه گفت رویکرد جدید دولت و وزارت نیرو حفاظت و بهره برداری بهینه از منابع آب و مدیریت مصرف استوی افزود طی سنوات گذشته بیش از 500 هزار میلیارد ریال در بحث ساخت سدها و شبکه ها در کشور هزینه شده و این تغییر رویکرد موجب حفظ این سرمایه گذاریها و نگهداری تاسیسات و کارایی آنها بصورت کمی و کیفی خواهد شد.

وی سیستم های بهره برداری در استانها را ضعیف ارزیابی کرد و افزود ظرفیت سازی های مناسب درحوزه حفاظت و بهره برداری اتفاق نیفتاده و این مربوط به ضعفی است که در گذشته وجود داشته است.

حبیبی افزود در بازدیدهای مدیران ستادی شرکت مدیریت منابع آب ایران در سال 93 حوزه حفاظت و بهره برداری در دستور کار قرار دارد و پیشنهاد شده سد زرینه رود یکی از مکان ها برای بازدید و برگزاری جلسات در راستای مدیریت به هم پیوسته آب باشد.

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت مدیریت منابع آب ایران در ادامه با اشاره به اینکه هم اکنون همه سازمانها از جمله محیط زیست،منابع طبیعی،جهاد کشاورزی و سایر نهادها و دستگاه های ذیربط بیشتر از قبل وارد بحث آب شده اند گفت ماباید برای اجرای طرحهایی که در حوزه آب داریم از این موقعیت بهتر و موثرتر استفاده کنیم.

 وی افزود فضای همکاری که در وزارت نیرو ایجاد شده باید در استان ها نیز فعال شود و کارگروه ماده 11 و شورای حفاظت از منابع آب برای طرح مسائل و اتخاذ تصمیم برای حل مشکلات باید به صورت جدی وارد عمل شود.

مهندس حبیبی تغییر رویکرد تمام مسئولین، برگزاری جلسات تخصصی شورای عالی آب و تکلیف نمودن مصوبات شورای عالی آب جهت اجرا را ظرفیت های مهم ایجاد شده در حوزه حفاظت و بهره برداری از منابع آب برشمرد و گفت تعهد و بار سنگینی بر دوش این حوزه گذاشته شده و باید با ظرفیت سازی های لازم و حمایت های سایر بخش ها بتواند به این تعهدات عمل نماید.

وی در پایان اهمیت استان آذربایجان غربی در حوزه سدها و شبکه ها و مسائل دریاچه ارومیه را در حوزه حفاظت و بهره برداری بسیار حساس و مهم دانست و ضمن تاکید بر اهمیت گروه های گشت و بازرسی در حفاظت ازمنابع آب استان از مدیران شرکت آب منطقه ای خواست به بحث پیگیری و مکاتبات در باره مسائل و مشکلات موجود در این حوزه توجه بیشتری نشان دهند.

  MG 4169 IMG 4156

 

 

کد خبر: 71
  تاریخ خبر : 1392/12/17
 1844
سایتـــ های مرتبطـ

آمار بازدیدکنندگان

  • کاربران آنلاین : 35
  • بیشترین بازدید همزمان : 552
  • بازدید امروز : 3,040
  • بازدید دیروز : 6,539
  • کل بازدید : 7,048,504
  • آخرین به روزرسانی : 1403/02/03 10:52:34
  • شناسه IP شما : 3.129.13.201

راه‌های تماس با ما

  • آدرس : ارومیه، بلوار شهید باهنر، شرکت سهامی آب منطقه ای آذربایجان غربی
  • کدپستی : 5715895554
  • تلفن : 33442720-044
  • فاکس : 33440091-044
  • پست الکترونیکی : info[at]agrw.ir
  • پیامک : 3000520344
  • تلفن گویا : 31987777-044