|  رنگ  |  + 0 -  | 
ADA
بستن این پنجره
راهنما

این سایت مطابق با استاندارهای ADA برای نابینایان مناسب‌سازی شده و سازگاری این استاندارد در بخش‌های مختلف لحاظ گردیده است.
بستن این پنجره

با حضور وزیر نیرو مسائل آب و برق آذربایجان غربی مورد بررسی قرار گرفت

با حضور وزیر نیرو مسائل آب و برق آذربایجان غربی مورد بررسی قرار گرفت

استاندار

 

جلسه بررسي مسائل صنعت آب و برق استان آذربایجان غربی با حضور وزير نيرو و تعدادی از معاونان و مدیران ارشد این وزارتخانه، استاندار آذربايجان غربي،مجمع نمايندگان این استان در مجلس شوراي اسلامي،مدیران صنعت آب و برق و جمعی از مديران و مسئولان دستگاههاي اجرايي استان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای آذربایجان غربی در اين جلسه، استاندار آذربايجان غربي به تشريح مهمترين مسائل و مشكلات موجود در اين حوزه ها پرداخت.

استاندار آذربایجان غربی در این نشست ضمن ابراز خرسندي از حضور وزير نيرو در استان آذربايجان غربي گفت: اين استان با مشكلات و گرفتاري هاي زيادي در حوزه آب و برق مواجه است و انتظار داريم با مساعدت و نگاه ويژه وزارت نيرو، بتوانيم در بازه هاي زماني مختلف اين مشكلات را مرتفع سازيم.

سعادت در ادامه با اشاره به موضوع احياي درياچه اروميه نيز گفت: از رئيس جمهور محترم و هيئت دولت كه نگاه ويژه اي به بحث احياي درياچه اروميه داشته اند تقدير و تشكر مي‌كنم.

وي اضافه كرد: در كنار موضوع احياي درياچه اروميه، ما انتظار داريم كه آب مصرفي صنايع كوچك و متوسط در استان تامين شود چرا كه بحث عدم مصرف آب در حوزه درياچه اروميه به گونه اي مطرح شده كه گويي ما نبايد از نعمات الهي براي ايجاد اشتغال جايگزين در استان استفاده كنيم.

سعادت با بيان اينكه ما اجازه احداث صنايع پرآب بر در حوزه درياچه اروميه را نمي‌دهيم، افزود: كشاورزي كه در طول ساليان دراز، محوريت توسعه استان بوده امروز با توجه به وضعيت درياچه اروميه و كاهش ذخاير و منابع آبي پاسخگوي نيازهاي اشتغال استان نيست؛ لذا لازم است با توسعه بخشهايي مانند صنايع كوچك و متوسط در زمينه تغيير رژيم اشتغال استان از كشاورزي به صنعت و ساير بخشها، گام برداريم كه اين امر نيز مستلزم تامين امكانات زيربنايي مانند آب و برق است.

استاندار آذربايجان غربي همچنين به تخصيص آب از ارس به درياچه اروميه اشاره كرد و گفت: در خصوص انتقال آب از ارس به درياچه اروميه، نگراني جدي ما در خصوص وضعيت تامين آب 80 هزار هكتار از اراضي كشاورزي در منطقه آزاد ماكو است كه انتظار داريم در مسير اين انتقال، حقابه اي نيز براي كشاورزان اين اراضي تعيين شود.

سعادت افزود: بيشترين سياست هاي ما در بخش كشاورزي، انتقال بخش كشاورزي از حوضه درياچه اروميه به مناطق ارس و زاب در شمال استان است كه لازمه تحقق اين سياست كه در راستاي طرح ها و برنامه هاي احياي درياچه اروميه نيز مي باشد، تخصيص آب از حوزه ارس به اراضي كشاورزي مناطق مذكور است.

وي همچنين گفت: انتظار ما اين است كه روند انتقال آب از ارس به درياچه اروميه نيز تسريع يابد چرا كه طولاني شدن طرح هاي احياي درياچه اروميه، موجب مرگ حتمي اين درياچه خواهد بود، لذا مسير تخصيص اعتبارات و اجراي برنامه هاي مصوب براي نجات درياچه اروميه، بايد بر پايه نگاه هاي ويژه باشد و درگير مراحل تشريفاتي و پروسه هاي اداري نشود.

استاندار آذربايجان غربي در بخش ديگري از سخنان خود به روند احداث سدهاي سيلوه، چپرآباد و كاني‌سيب در استان اشاره كرد و گفت: تكميل اين سدها از آنجاييكه در روند احياي درياچه اروميه موثر هستند، انتظار داريم با تامين اعتبارات مورد نياز از شتاب بيشتري برخوردار گردد.

سعادت با تاكيد بر اينكه آب هاي آذربايجان غربي كه در احياي درياچه اروميه نيز نقش دارند نبايد مورد غفلت واقع شود نيز گفت: از وزارت نيرو خواستار تقويت اعتبارات و تسريع در عمليات اجرايي طرح ها و پروژه هاي مربوط به حوزه آب بخصوص طرح هاي مرتبط با موضوع درياچه اروميه هستيم.

استاندار آذربايجان غربي همچنين خواستار تعيين تكليف 3 سد نيمه تمام نازلو، باراندوز و سيمينه در استان شد و افزود: اين سه سد بخاطر مصوبات احياي درياچه اروميه امروز با بلاتكليفي مواجه هستند كه برخي از اينها داراي پيشرفت فيزيكي خوب و داراي مصارف و كاربري تامين آب شرب هستند بنابراين لازم است تصميمات لازم در خصوص تكميل سدهاي مذكور اتخاذ شود.

سعادت به كاهش 50 درصدي ذخيره آب سد بوكان نيز اشاره كرد و گفت: وزارت نيرو از ذخاير اين سد حقابه اي را براي آبياري اراضي پايين دست تعيين نموده كه با توجه به كاهش ذخيره آب اين سد لازم است در اين خصوص تجديد نظر شود.

وي همچنين بر لزوم تقويت اعتبارات اجراي طرح آبرساني شهرستان خوي تاكيد كرد.

در ادامه این نشست هر يك از نمايندگان مردم استان در مجلس شوراي اسلامي، مهمترين مسائل و مشكلات حوزه انتخابيه خود در خصوص آب و برق را با وزير نيرو در ميان گذاشتند و مهندس چيت چيان نيز براي رسيدگي و بررسي تمامي موارد مطرح شده، قول مساعدت داد.

 

دانشجو2  نماینده

جلسه  وزیر 3

کد خبر: 152
  تاریخ خبر : 1393/05/24
 1571
سایتـــ های مرتبطـ

آمار بازدیدکنندگان

  • کاربران آنلاین : 19
  • بیشترین بازدید همزمان : 552
  • بازدید امروز : 2,479
  • بازدید دیروز : 3,868
  • کل بازدید : 7,148,091
  • آخرین به روزرسانی : 1403/02/29 10:30:08
  • شناسه IP شما : 18.222.118.159

راه‌های تماس با ما

  • آدرس : ارومیه، بلوار شهید باهنر، شرکت سهامی آب منطقه ای آذربایجان غربی
  • کدپستی : 5715895554
  • تلفن : 33442720-044
  • فاکس : 33440091-044
  • پست الکترونیکی : info[at]agrw.ir
  • پیامک : 3000520344
  • تلفن گویا : 31987777-044