به گفته مدیر دفتر آمار و اطلاعات مدیریّت معاونت برنامه ریزی شرکت سهامی آب منطقه ای آذربایجان غربی، تعداد و حجم مشترکین الکترونیکی در سال 1392 افزایش چشمگیری داشته است. وی اشاره نمود با تحت پوشش قرارگرفتن بخشی از شهرستانهای جنوب استان در سال 1392 مشترکین بیشتری با استفاده از روشهای الکترونیکی پرداخت، نسبت به واریز مبالغ فیشهای کشاورزی خود اقدام می نمایند. در این راستا ایجاد تسهیلات پرداخت الکترونیکی از قبیل نصب دستگاههای POS و ATM در حواشی ادارات منابع آب شهرستانها ، می تواند به مراجعین حضوری نیز کمک شایانی بنماید. وی خاطرنشان کرد موج سوم هم گام با پیشرفتهای تکنولوژیک در دنیا، در سازمانها و سیستم های داخلی نیز نه تنها آغاز شده بلکه آنها را به پیشرفت اجباری سوق داده است و هجوم تفکر تعاملات الکترونیکی شکل نوینی به زندگی جوامع بشری بخشیده است. وی با اشاره به اینکه مشترکین ، حتی در ساعات نیمه شب نیز اقدام به پرداخت فیشهای الکترونیکی خود از طریق اینترنت نموده اند افزود تفکر تعاملات الکترونیکی سازمانها را بر آن می دارد تا به جایگاه فناوری اطلاعات در سازمانها نگرش جدید و جدی تری داشته باشند. در هر سازمانی که به جایگاه فناوری اطلاعات بهای واقعی آن داده شده است ، آن سازمان بی شک مرزهای ترقی را درنوردیده و افکار و خرد جمعی آن سازمان در تصمیم گیری ها و خط مشی گذاریها ، روشهای عقلایی را برگزیده است.