
به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای آذربایجان غربی در ابتدای این نشست، مجید رستگاری، مدیرعامل شرکت آب منطقهای آذربایجان غربی، ضمن خیرمقدم به مدعوین، با اشاره به نقش کلیدی سرمایه انسانی در تحقق اهداف سازمانی اظهار داشت:
«سرمایه انسانی، پایه و اساس هر سازمانی است و بدون توجه به نیازها و دغدغههای همکاران، دستیابی به بهرهوری مطلوب امکانپذیر نخواهد بود.
وی افزود در شرایط کنونی که با محدودیتهای منابع مواجه هستیم، بیش از هر زمان دیگری نیازمند سیاستگذاریهای هوشمندانه، انسانی و آیندهنگر در حوزه منابع انسانی هستیم.»
رستگاری با تأکید بر اهمیت ایجاد فضای همدلانه و انگیزشی در محیط کار افزود: «تمام تلاش ما این است که علیرغم محدودیتهای اعتباری، پرداخت حقوق و مزایای کارکنان را با جدیت پیگیری کنیم و در چارچوب قوانین موجود، رفاه نسبی همکاران را تأمین نماییم.»
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان همچنین با اشاره به برنامههای شرکت در حوزه زیرساختهای رفاهی گفت: « بهروزرسانی ناوگان خودرویی از جمله اقداماتی است که با هدف تسهیل خدماترسانی در حال انجام و نوسازی ساختمانهای اداری شرکت نیز در دستور کار قرار گرفته است که این اقدامات در راستای افزایش رضایتمندی و رفاه کارکنان انجام میشود.»
در ادامه مسعود طالبیان، معاون منابع انسانی، مالی و پشتیبانی شرکت، گزارشی جامع از وضعیت منابع انسانی شرکت ارائه داد و به اقدامات انجامشده در حوزه ساماندهی وضعیت استخدامی، بهبود فرآیندهای اداری، ارتقاء سطح آموزش و توانمندسازی کارکنان، و توسعه زیرساختهای رفاهی اشاره کرد.
وی همچنین برنامههای آتی شرکت را در زمینه ارتقاء انگیزه شغلی، بهبود نظام ارزیابی عملکرد، و تقویت ارتباطات درونسازمانی تشریح نمود.
در ادامه نشست، حسین نوازنی، مدیرکل سرمایه انسانی شرکت مدیریت منابع آب ایران، ضمن ارائه گزارش از میز خدمت برگزار شده به اهمیت این برنامه در پاسخگویی مؤثر به مطالبات کارکنان اظهار داشت: «میز خدمت فرصتی است برای شنیدن مستقیم دغدغهها و مسائل همکاران در حوزه منابع انسانی. بسیاری از موضوعات مطرحشده در این بستر، نشاندهنده نیاز به بازنگری در برخی فرآیندها و تقویت ارتباطات درونسازمانی است.»
وی افزود: «با تحلیل دقیق درخواستها و پیشنهادهای ثبتشده در میز خدمت، میتوان به سیاستگذاریهای هدفمندتری در حوزه رفاه، انگیزش و توسعه منابع انسانی دست یافت.»
در ادامه نشست، دکتر مصطفی شاهبداغی، مدیرکل سرمایه انسانی وزارت نیرو، با تأکید بر رویکرد مسئلهمحور و تقاضامحور در سیاستگذاریهای منابع انسانی گفت:
«ما بهعنوان بازوی حاکمیتی دولت، خود را موظف میدانیم که با سیاستگذاریهای دقیق و مبتنی بر واقعیتهای میدانی، در مسیر ارتقاء رفاه و رضایتمندی همکاران گام برداریم. حل مسائل منابع انسانی باید با بهرهگیری از روشهای نوآورانه، خلاقانه و کارآفرینانه صورت گیرد.»
وی با اشاره به ضرورت حذف فرآیندهای موازی و تکراری افزود: «باید تمرکز خود را بر اولویتهای اصلی سازمان معطوف کنیم تا بتوانیم به اهداف کلان وزارت نیرو نزدیکتر شویم.»
شاهبداغی همچنین با تأکید بر اهمیت خانواده و جوانی جمعیت، خواستار توجه ویژه به این موضوع از طریق اختصاص پاداشهای انگیزشی و تأمین مسکن متناسب با نیازهای کارکنان شد. وی در ادامه گفت: «در انتخاب و ارتقاء جوانان و بانوان، اصل بر شایستگی و توانمندی است. باید عرصه را برای افراد کارآمد فراهم کنیم و فرصت رشد را به آنان بدهیم.»
وی استفاده حداکثری از ظرفیتهای قانونی در راستای ارتقاء معیشت همکاران را یکی از اولویتهای مهم وزارت نیرو دانست و خواستار همافزایی بیشتر میان شرکتها برای تحقق این هدف شد.
در پایان این نشست، از معاونین و مدیران حوزه منابع انسانی شرکتهای حاضر بهپاس تلاشهای مستمر در ارتقاء سرمایه انسانی و بهبود فرآیندهای سازمانی تقدیر بهعمل آمد.