|  رنگ  |  + 0 -  | 
ADA
بستن این پنجره
راهنما

این سایت مطابق با استاندارهای ADA برای نابینایان مناسب‌سازی شده و سازگاری این استاندارد در بخش‌های مختلف لحاظ گردیده است.
بستن این پنجره

نشست هماهنگی کمیته مدیریت بحران وپدافند غیر عامل در شرکت آب منطقه ای آذربایجان غربی برگزار شد

نشست هماهنگی کمیته مدیریت بحران وپدافند غیر عامل در شرکت آب منطقه ای آذربایجان غربی برگزار شد

IMG 8568

 

نشست هماهنگی کمیته مدیریت بحران و پدافند غیر عامل در شرکت آب منطقه ای آذربایجان غربی با حضور مهندس مهدی دانشگر، مدیر کل مدیریت بحران و پدافند غیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران، مديركل مديريت بحران استانداری، مدیر کل پدافند غیر عامل استانداری و مدیرعامل و اعضای کمیته مدیریت بحران و پدافند غیرعامل شرکت آب منطقه ای آذربایجان غربی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای آذربایجان غربی در این نشست مهندس کیومرث دانشجو مدیرعامل و رئیس کمیته مدیریت بحران و پدافند غیرعامل شرکت، طی سخنانی با اشاره به رسالت این کمیته گفت: پدافند غیرعامل موضوع جدیدی نیست ؛ اما هرروز این فن به روز شده و اقدامات پیشگیرانه که جنبه پوششی و حفاظتی دارند را بیش از پیش در بر می گیرد.

وی در ادامه گفت: اجرایی شدن پدافند غیرعامل از طریق فرهنگ سازی، استحکام زیرساخت های معنوی، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی جامعه، افزایش مشارکت اجتماعی، ارتقای مقاومت ملی در برابر تهدیدات خارجی، تلاش در جهت کاهش اثرات عملیات روانی دشمن و ... که جزء محورهای راهبردی پدافند غیر عامل است، ممکن می شود.

مهندس دانشجو با اشاره به رویداد هایی که در جهان رخ می دهد گفت: امروز دشمن به صورت رو در رو ایجاد بحران نمی کند و صدمات غیر محسوس را به صورت های مختلف بروز می دهد و این لزوم آمادگی ما را در مقابله با حملات مخفیانه دشمن بیشتر می کند.

در ادامه این نشست فضل الله نوروزی مدیر کل پدافند غیر عامل استانداری آذربایجان غربی ضمن ارائه گزارشی از فعالیت های پدافند غیر عامل در استان به بیان برنامه های پیش بینی شده در راستای فعالیت های کارگروههای 14 گانه آن پرداخت.

سپس آقاي اميرعباس جعفري مديركل مديريت بحران استانداری آذربایجان غربی، ضمن تشکر از مهندس دانشجو به جهت همکاری های ایشان با این مدیریت گفت: استان آذربایجان غربی یکی از استانهای حادثه خیز کشور می باشد و این امر لزوم همکاریهای همه جانبه ارگانها را با واحد مدیریت بحران استان بالا می برد.

وی با اشاره به اینکه کارگروه سیل ومخاطرات دریایی،برق و آب و فاضلاب از کارگروههای مهم این مدیریت است گفت : سیاست گذاری، راهبری و آمادگی در طرح جامع مدیریت حوادث ازجمله وظائف مهم این کارگروه است و به همین جهت این کارگروه فعالیتها وبرنامه هایی را در راستای آگاهی رسانی به مردم با همکاری صدا وسیما در دست اجرا دارد.

درادامه مهندس مهدی دانشگر مدیر کل مدیریت بحران و پدافند غیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران، طی سخنانی با اشاره به اینکه فعالیتهای خوب و چشمگیری در حوزه مدیریت بحران در استان آذربایجان غربی صورت گرفته گفت: علت اصلی سفر به این استان در هفته دولت به لحاظ ویژگی های خاص آن از جمله مرزی بودن، گستردگی آن،وجود تاسیسات آبی بسیار پراهمیت و لزوم اقدامات ویژه برای مراقبت از آنها می باشد.

وی با اشاره به موضوع جنگ نرم میان دولتها گفت: امروز دشمن با ایجاد نا امیدی در مردم، بی اعتمادی نسبت به مسئولین و رهبران جامعه و ایجاد شکاف در میان مردم اهداف سوئ خود را دنبال می کند.

دانشگر همچنین در خصوص وضعیت نگران کننده آب در کشور گفت: نقاط آسیب پذیر آب در کشور ما بالاست و امکان بهره برداری دشمن از این آسیبها برای ایجاد نارضایتی در مردم زیاد است لذا در این حوزه تلاش بر حفظ وضع موجود است و تغییر رویکرد وزارت نیرو از توسعه فیزیکی و سازه ای به فرهنگ سازی و آگاهی بخشی و استفاده بهینه از منابع آب در راستای این سیاستهاست وی یادآور شد که این تغییر رویکرد تنها با نگاه مدیریت بحران و پدافند غیر عامل امکان پذیر است

مهندس دانشگر در خصوص مطالعات پدافند غیر عامل نبز گفت سیاست این است که برای همه طرحها مطالعات پدافند غیر عامل داشته باشیم ولذا دستور العمل سطح بندی را در سه سطح حیاتی، مهم و حساس تهیه و ارائه نموده ایم. وی همچنین در خصوص توجه به امر آموزش کارکنان و کسب آمادگی های لازم برای دفاع سایبری مطالبی را بیان داشت.

این گزارش می افزاید، در این نشست سعید شکاری دبیر کمیته مدیریت بحران وپدافند غیر عامل شرکت آب منطقه ای آذربایجان ضمن ارائه گزارشی از اجرای پدافند غیر عامل در شرکت آب منطقه ای آذربایجان غربی به ارائه برنامه های این شرکت درسال جاری و چالشهای پیش رو پرداخت.

در پایان این نشست حضار به ایراد سخنان و طرح پرسشهایی در ارتباط با جلسه پرداختند.

 

IMG 8569  IMG 8587

IMG 8594

کد خبر: 166
  تاریخ خبر : 1393/06/06
 2527
سایتـــ های مرتبطـ

آمار بازدیدکنندگان

  • کاربران آنلاین : 60
  • بیشترین بازدید همزمان : 552
  • بازدید امروز : 2,518
  • بازدید دیروز : 4,967
  • کل بازدید : 7,344,575
  • آخرین به روزرسانی : 1403/04/19 07:04:38
  • شناسه IP شما : 18.191.157.191

راه‌های تماس با ما

  • آدرس : ارومیه، بلوار شهید باهنر، شرکت سهامی آب منطقه ای آذربایجان غربی
  • کدپستی : 5715895554
  • تلفن : 33442720-044
  • فاکس : 33440091-044
  • پست الکترونیکی : info[at]agrw.ir
  • پیامک : 3000520344
  • تلفن گویا : 31987777-044