مدیر مدیریت روابط عمومی |
رشته شغلی کارشناس روابط عمومی جهت تصدی پُست مدیریت روابط عمومی |
در راستای اجرای کامل دستورالعمل اجرائی نحوه انتخاب و انتصاب مدیران حرفه ای(به شماره 579095 مورخ 1/4/95 شورای عالی اداری و اصلاحیه بعدی آن به شماره 1351824 مورخ 30/5/96 و بخشنامه شماره 1498676 مورخ 15/8/96 سازمان اداری و استخدامی کشور منضم به نامه شماره 8760/100/96 مورخ 2/5/96 مشاور محترم وزیر نیرو و مدیر عامل شرکت مدیریت منابع آب ایران)و با هدف بهینه سازی فرهنگ شایسته سالاری در انتصابات و ضابطه مند نمودن بیش از پیش فرآیند انتخاب و انتصاب، بدینوسیله شرایط مندرج در بخشنامه و دستورالعمل های فوق الذکر به اطلاع واجدین شرایط میرساند:
-دارا بودن رابطه استخدامی رسمی،پیمانی یا کار معین
- دارا بودن حداقل مدرک لیسانس در یکی از مقاطع و رشته های تحصیلی مندرج در شرایط احراز
- کسب حداقل 85 درصد امتیاز ارزیابی عملکرد در دو سال منتهی به انتصاب
-داشتن صلاحیت اعتقادی،اخلاقی و رفتاری
سطوح مدیریت |
حداقل تجربه خدمت دولتی مرتبط |
حداقل تجربه در سمت مدیریتی سطح قبلی |
سطح مدیریتی پیش نیاز |
مدیریت عملیاتی |
3 سال |
- |
|
مدیریت پایه |
4 سال |
- |
|
مدیریت میانی |
6 سال |
حداقل3 سال |
مدیریت پایه/ عملیاتی |
مدیریت ارشد |
10 سال |
حداقل4 سال |
مدیریت میانی |
*بمنظور بهره گیری از ظرفیت زنان و جوانان توانمند برای تصدی پست های مدیریتی،میزان تجربه خدمت دولتی مرتبط مورد نیاز، برای تصدی هر یک از سطوح مدیریتی،در مورد زنان و کارمندان کمتر از 15 سال سابقه به دو سوم مدت زمان مندرج در جدول فوق الذکر تقلیل می یابد(تبصره 6 اصلاحیه دستورالعمل)
* حداقل تجربه در سمت مدیریتی سطح قبلی، برای زنان و جوانان با ارائه اقدامات علمی و پژوهشی (شامل: تالیف کتاب و چاپ آن، انجام طرحهای ارزنده علمی و پژوهشی به سفارش دستگاه متبوع،ترجمه کتاب و چاپ آن،انتشار مقاله در مجلات،ارائه مقاله در همایش ها و کنفرانس های بین المللی) و در زمینه موضوعات مدیریتی یا حوزه های تخصصی به نصف زمان پیش بینی شده برای برخورداری از پست های مدیریتی کاهش می یابد.(ماده 1 و 2 بخشنامه)
شرایط احراز:
عنوان شغل: کارشناس روابط عمومی |
تعریف: |
این شغل دربرگیرنده پستهای سازمانی است که متصدیان آنها انجام امور مربوط به اطلاعات، انتشارات، امور مجلس و تشریفات و یا طرح ریزی، هماهنگی و سرپرستی فعالیتهای فوق را به عهده دارند. |
اهم وظایف و مسئولیتها: |
- جمع آوری اطلاعات و آمار در زمینه مطالب منتشره در وسایل ارتباط جمعی دولتی و خصوصی در ارتباط با وزارتخانه یا مؤسسه متبوع وگزارش لازم - انجام امور مربوط به اجرای آیی ننامه های مصوب در مورد هماهنگ کردن تبلیغات - مطالعه و بررسی و رعایت موازین لازم برای برنامه های انتشاراتی و اطلاعات - تهیه نشریات تبلیغاتی، فنی و بولت نهای داخلی - انجام امور مربوط به برگزاری جش نهای محلی، اجرای برنام ههای رادیویی و تلویزیونی و یا مصاحبه با مقامات مربوط - اجرای کلیه امور مطبوعاتی و سمعی و بصری سازمان متبوع - برقراری تماس با وزارتخانه ها و مؤسسات، ارگان های دولتی و سفارت خانه ها به منظور هماهنگی و تنظیم برنامه های انتشاراتی، امور مسافر تها، پذیرای یها و ملاقات ها، کنفرانس ها، سمینارها و نظایر آن - تهیه آمار و اطلاعات بیوگرافی از میهمانان خارجی و تهیه گزارش برای مقامات - بررسی مدارک و اطلاعات در مورد طرح لوایح مربوط به سازمان متبوع و تعقیب آنها در مجلس و کمیسیون های پارلمانی مجلس - بررسی مدارک لازم در مورد طرح آیین نامه ها و تصویب نامه هایی که ازطرف وزارتخانه متبوع و سازمان های وابسته جهت تصویب به هیأت دولت تقدیم م یشود. - بررسی مطالب و مسائلی که توسط نمایندگان مجلس در ارتباط با وزارتخانه متبوع مطرح و عنوان م یشود. - تحقیق در افکار عمومی و ارزیابی نظرات مردم و استفاده از آن در تعیین خ طمشی برنامه های انتشاراتی واطلاعاتی سازمان متبوع |
شرایط احراز |
-1 تحصیلات و معلومات : گواهینامه کارشناسی یا کارشناسی ارشد یا دکترا و یا همتراز در یکی از رشته های تحصیلی مدیریت امور فرهنگی ، برنامه ریزی امور فرهنگی ، امور فرهنگی ، فرهنگ و زبان های باستانی ایران ، فرهنگ و ارتباطات ، زبان وادبیات فارسی، زبان وادبیات عرب و رشته های تحصیلی علوم ارتباطات اجتماعی، علوم ارتباطات، فرهنگ و ارتباطات، تبلیغ و ارتباطات فرهنگی، روابط عمومی، روزنامه نگاری، حقوق ارتباطات، تبلیغ و ارتباطات، مدیریت رسانه، معارف اسلامی و فرهنگ و ارتباطات، علوم اجتماعی (ارتباطات اجتماعی)، علوم ارتباطات اجتماعی (روزنامه نگاری، روابط عمومی)، مدیریت دولتی، معارف اسلامی (تبلیغ و ارتباطات) . -2 مهارت: توانایی گزارش نویسی، فن بیان، انتقال مفاهیم و مطالب، استفاده از نرم افزار های تخصصی، برقراری ارتباط مؤثر، آشنایی کامل به زبان انگلیسی -3 دوره های آموزشی : - اصول گزار شنویسی در روابط عمومی - مهارت های ارتباط جمعی - روش های سنجش افکار عمومی -4 سایر عوامل مؤثر: صبر و تحمل و خویشتنداری، برخورد مناسب با ارباب رجوع
|