به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای آذربایجان غربی محمدرضا علیمرادی دبیر و عضو اصلی و حقوقی هیئت بدوی رسیدگی به تخلفات اداری کارمندان شرکت مادر تخصصی مدیریت منابع آب ایران در ابتدای این جلسه گفت: بر حسب سوابق آماری و تجربه عملی، کارمندان و مدیران شرکت هایی که موفق به برگزاری دوره آموزشی فوق شده اند کمتر در معرض خطر ارتکاب و وقوع تخلف اداری قرار می گیرند بنابراین بازخوانی و اطلاع مدیران از شرح وظایف، حقوق و تکالیف قانونی در طول دوران خدمت الزامی و ضروری است.
دبیر هیئت بدوی رسیدگی به تخلفات اداری افزود: آمار پرونده های مطروحه نشان می دهد اغلب تخلفات ارتکابی از سوی مدیران ناشی از حجم بالای کار و تعدد امور محوله ، عدم اطلاع کافی آن ها از حدود صلاحیت و اختیارات قانونی و یا فراموش کردن عناوین و مصادیق تخلفات اداری مندرج در قوانین و مقررات موضوعه بوده است که این ضعف به آسانی قابل جبران بوده و به همین جهت است که در دوره های آموزشی کاربردی و ضمن خدمت کارمندان وزارت نیرو در هر رده و مقامی صرفاً با هدف پیشگیری از وقوع و ارتکاب تخلفات اداری آموزش می بینند زیرا هزینه پیشگیری از وقوع و ارتکاب تخلف اداری از برخورد با متخلفین احتمالی کمتر و به مراتب روش های آسان تر و کم هزینه تری برای تحقق این هدف وجود دارد.
وی در ادامه گفت: با توجه به تعدد و تنوع قوانین و مقررات جاری مورد عمل و نوع وظایف و خدمات رسانی در دولت و بویژه وزارت نیرو به آحاد جامعه عملاً آموزش ، تجهیز ، تقویت و ارتقاء سطح آگاهی های عمومی و حقوقی مدیران از اولویت های مهم و اصلی اعمال حاکمیت صحیح و دقیق می باشد.
علیمرادی در خاتمه از حضور شرکت کنندگان در این دوره آموزشی تشکر نمود و مشارکت فعال مدیران کارمندان وزارت نیرو در دوره فوق را گام موثر در ارتقاء سلامت نظام اداری ، پیشرفت و تکامل عملی در تکریم ارباب رجوع و نیل به اهداف عالیه و سیاست های ابلاغی و پیشگیری از وقوع و ارتکاب تخلف اداری کارمندان دولت اعلام نمود.