|  رنگ  |  + 0 -  | 
ADA
بستن این پنجره
راهنما

این سایت مطابق با استاندارهای ADA برای نابینایان مناسب‌سازی شده و سازگاری این استاندارد در بخش‌های مختلف لحاظ گردیده است.
بستن این پنجره

تأمین آب پاییزه در ۹۰۰هکتار اراضی توسعه‌ای پایاب سد "آغ‌چای" ماکو انجام شد

مدیرعامل شرکت آب‌منطقه‌ای آذربایجان‌غربی گفت: امسال تامین آب پاییزه در ۹۰۰هکتار از اراضی توسعه‌ای پایاب سد آغ‌چای ماکو انجام شد و برداشت محصول در ۴۰۰هکتار از اراضی توسعه‌ای این سد صورت گرفت.

 به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای آذربایجان غربی مهندس یاسر رهبردین مدیرعامل این شرکت در نشست شورای هماهنگی و انسجام بخشی مدیران عامل صنعت آب و برق استان آذربایجان غربی که با حضور محمد علیپور نماینده مردم شهرستانهای ماکو، پلدشت، شوط و چالدران در مجلس شورای اسلامی، فرماندار پلدشت، مدیران بخش صنعت آب و برق و رئیس سازمان جهاد کشاورزی  استان در محل سد کرم آباد برگزار شد ضمن ارائه گزارش از وضعیت منابع آب منطقه گفت: با احداث سد شهید قنبری ماکو با ظرفیت 28 میلیون مترمکعب و تحت پوشش قرار دادن٣ هزار هکتار از اراضی پایاب این سد و اراضی پایاب در حال بهره برداری هستند.

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای افزود: بدلیل اینکه اراضی یاد شده در محدوده منطقه آزاد ماکو هستند و حضور صنایع، رونق تولید و افزایش سرانه درآمدی مردم منطقه را باعث میگردد با برنامه ریزی انجام شده و ایجاد شبکه آبیاری مدرن به صورت تحت فشار توسط سازمان جهاد کشاورزی ، از محل صرفه جویی در مصرف آب این بخش، میزان 5 میلیون مترمکعب را برای  صنعت منطقه آزاد ماکو در نظر گرفته ایم.

یاسر رهبردین ضمن تاکید بر همکاری دستگاههای اجرایی ذیربط در بخش آب و کشاورزی تصریح کرد: با تعامل خوبی که بین شرکت آب منطقه ای، شرکت توزیع نیروی برق و سازمان جهاد کشاورزی استان صورت گرفته است،  با عنایت به تامین آب در شبکه اصلی کرم آباد و آغ چای توسط شرکت آب منطقه ای آذربایجان غربی،  با تامین برق ایستگاه پمپاژ فرعی سازمان جهاد کشاورزی در  8431 هکتار از اراضی تحت پوشش شبکه های آبیاری و زهکشی سد  کرم آباد تا خرداد 1401 شاهد آبیاری کامل این اراضی خواهیم بود. همچنین در سال جاری تامین آب پاییزه در ۹۰۰ هکتار از اراضی توسعه ای پایاب سد آغ چای انجام شد و برای اولین بار  برداشت محصول در بیش از ۴۰۰ هکتار از اراضی توسعه ای پایاب سد آغچای را شاهد بودیم.

وی در ادامه گفت: ما در مجموعه شرکت آب منطقه ای بر مدیریت آب به تقسیمات جغرافیایی و مرز بندی های شهری و استانی نگاه نمیکنیم و بر مدیریت به صورت حوضه ای آبی تاکید داریم که با این نوع نگرش میتوان علاوه ایجاد مدیریت یکپارچه در حوزه آب، بسیاری از تنش های سیاسی و آبی مردم این منطقه را نیز از بین برد.

مهندس رهبردین همچنین اذعان کرد: در سالهای گذشته طبق گفته مردم منطقه اراضی پایاب توسعه شبکه آغ چای  میزان برداشت محصول در هر هکتار به 1 تن نمی رسید ولی خوشبختانه در سال جاری با مدیریت میدانی و  حوضه ای آب و اتمام قسمتی از طرح در این اراضی برداشت محصول در هر هکتار به 6 تن رسیده است که باعث افزایش سفره درآمدی مردم شده است  که امیدواریم با این حرکت،  مهاجرت معکوس به روستاها و کسب درآمد پایدار برای مردم  رونق گیرد.

در این جلسه مهندس حسن بگلو مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان و مهندس خوش سیرت مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان به گزارش عملکرد برنامه خود در سال جاری و برنامه های عملیانی مجموعه خود در سال آتی پرداختند همچنین مهندس کرامتی مدیرکل سازمان جهاد کشاورزی استان با تشکر ویژه از مهندس رهبردین بابت صادر کردن 170 عدد پروانه بهره برداری آب در کمتر از یک هفته گفت: سازمان جهاد کشاورزی استان نیز همپای شرکت آب منطقه ای با تلاش شبانه روزی در صدد تکمیل پروژه های خود در شبکه های آبیاری آغ چای و کرم آباد می باشد.

در انتهای جلسه نیز محمد علیپور نماینده مردم شهرستانهای ماکو، پلدشت، شوط و چالدران در مجلس شورای اسلامی، با تشکر ویژه از حضور میدانی مدیرعامل شرکت آب منطقه ای بین مردم منطقه شمال استان آذربایجان غربی و حل مشکلاتی آبی این مردم گفت: طبق گزارشاتی که به دست ما می رسد مردم منطقه از حضور مدیران عالی استان به صورت میدانی بسیار راضی هستند و آماده هر گونه همکاری با ادارات و سازمانهای دولتی به منظور پیشبرد اهداف اجرایی آنها هستند که امیدواریم سایر دستگاههای اجرایی استان نیز در بین مردم حضور بهم رسانند.

کد خبر: 1312
  تاریخ خبر : 1400/08/09
 دبیر خبر
 1067
سایتـــ های مرتبطـ

آمار بازدیدکنندگان

  • کاربران آنلاین : 51
  • بیشترین بازدید همزمان : 552
  • بازدید امروز : 227
  • بازدید دیروز : 6,475
  • کل بازدید : 7,039,152
  • آخرین به روزرسانی : 1403/02/03 10:52:34
  • شناسه IP شما : 18.218.38.125

راه‌های تماس با ما

  • آدرس : ارومیه، بلوار شهید باهنر، شرکت سهامی آب منطقه ای آذربایجان غربی
  • کدپستی : 5715895554
  • تلفن : 33442720-044
  • فاکس : 33440091-044
  • پست الکترونیکی : info[at]agrw.ir
  • پیامک : 3000520344
  • تلفن گویا : 31987777-044