|  رنگ  |  + 0 -  | 
ADA
بستن این پنجره
راهنما

این سایت مطابق با استاندارهای ADA برای نابینایان مناسب‌سازی شده و سازگاری این استاندارد در بخش‌های مختلف لحاظ گردیده است.
بستن این پنجره

نماینده سازمان بهداشت جهانی ممیزیWSP طرح آبرسانی به تبریز را موفق ارزیابی کرد

نماینده سازمان بهداشت جهانی ممیزیWSP طرح آبرسانی به تبریز را موفق ارزیابی کرد

نماینده سازمان بهداشت جهانی با حضور در استان آذربایجان شرقی و انجام ممیزی طرح WSP طرح آبرسانی به تبریز، نحوه ارائه خدمات آبرسانی را بسیار خوب ارزیابی کرد.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای آذربایجان شرقی، نماینده سازمان بهداشت جهانی با حضور در استان آذربایجان شرقی و انجام ممیزی طرح WSP طرح آبرسانی به تبریز، با برگزاری جلسات منظم و بازدیدهای میدانی از طرح آبرسانی تبریز و شهرهای مهم استان و روستاهای مسیر و صنایع، در نشستی با معاون امور عمرانی استانداری آذربایجان شرقی، دیدگاه های مختلف را طرح، و نهایتاً نحوه ارائه خدمات آبرسانی را بسیار خوب ارزیابی کرد.
دکتر الیور اشمول پس از بررسی مدارک و مستندات مربوط و ارزیابی اقدامات و بازدید صحرایی از بخش های مختلف طرح WSP، بر موفقیت چشمگیر عملکرد کمیته فنی و اجرایی این طرح تأکید و در خصوص موفق بودن این طرح در منطقه خاورمیانه، اظهار امیدواری کرد.
مدیر عامل شرکت آب منطقه ای استان آذربایجان شرقی نیز به بیان اهمیت طرح در آبرسانی به تبریز و شهرها و روستاهای استان های آذربایجان شرقی و غربی اشاره کرد که شامل آبگیر، تصفیه خانه، خط انتقال، ایستگاه های پمپاژ، خط لوله و مخازن ذخیره آب است.
مهندس ارسلان هاشمی افزود: طرح آبرسانی تبریز به عنوان بزرگ ترین طرح آبرسانی ایران و خاورمیانه، در تامین نیازهای شرب و بهداشت و صنعتی جمعیتی معادل ۲.۶ میلیون نفر ایفای نقش می کند.
وی افزود: آب مورد نیاز این طرح به میزان ۵/۵ متر مکعب در ثانیه از محل سد بوکان در استان آذربایجان غربی و با وسعت حوضه آبریز بیش از یک میلیون هکتار تامین شده و بعد از آبگیری در محل بند نوروزلو، به تصفیه خانه مجهز و مرکب از فرآیندهای فیزیکی و میکروبی هدایت می شود.
هاشمی گفت: آب پس از خروج از تصفیه خانه با طی مسافتی حدود ۱۶۵ کیلومتر به نقطه مصرف نهایی (شهر تبریز) می رسد؛ لیکن در این مسیر تعداد ۵ شهر دیگر، ۱۹ روستا، ۸ شهرک و واحد صنعتی بزرگ از این آب برخوردار می شوند.
مدیر دفتر محیط زیست و کیفیت منابع آب شرکت آب منطقه ای آذربایجان شرقی و مدیر کمیته فنی طرح پایلوت WSP طرح آبرسانی به تبریز، در نشست ممیزی این طرح با تشریح اهداف برنامه و اقدامات مربوط در شهر تبریز، اطمینان از امنیت کیفی آب از طریق ارزیابی ریسک آلودگی را از اهداف اصلی طرح خواند.
مهندس فریدون آرمانفر افزود: انتخاب تبریز برای اجرای این طرح به واسطه وجود ظرفیت های مدیریتی، تخصصی و فنی در این استان بوده است.
آرمانفر با اشاره به تغییر رویکرد سازمان بهداشت جهانی در خصوص پیشگیری از آلودگی آب شرب به جای کنترل محصول نهایی، گفت: در رویکرد گذشته، در صورت احراز آلوده بودن آب، امکان اجرای اقدامات مداخله ای برای ممانعت از انتشار آلودگی در شهر تقریبا" غیر ممکن بود؛ ولی در رویکرد جدید با ارزیابی خطرات و ریسک های مرتبط، قبل از وقوع آلودگی، اقدامات پیشگیرانه به طور شایسته صورت می گیرد.
وی با تاکید بر قدمت نه چندان طولانی WSP در جهان، به اجرای موفق این طرح در بیش از ۵۰ کشور دنیا و گنجاندن مولفه های WSP در قوانین ملی چند کشور نظیر ایسلند، نیوزیلند و سوئیس اشاره کرد.
آرمانفر حمایت های همه جانبه از اقدامات و برنامه های کمیته فنی WSP را به عنوان کلید پیشبرد اهداف این طرح برشمرد و بر تشکیل کارگروه های اجرایی WSP در هر یک از دستگاه های اجرایی ذیربط استان و تسریع در انجام مداخلات تاکید کرد.
وی در تشریح اقدامات کمیته فنی گزارش داد: اعضای این کمیته متشکل از نمایندگان و متخصصان شرکت های آب منطقه ای و آب و فاضلاب شهری و روستایی، اداره کل محیط زیست استان، مرکز بهداشت استان و جهاد کشاورزی استان هستند.
آرمانفر سپس گفت: اقدامات کمیته در ۷ گام و در قالب تشکیل کارگاه های فراگیری متدولوژی و برگزاری نشست های منظم و مستمر برای توصیف سیستم آبرسانی تبریز، انجام ارزیابی و اولویت بندی ریسک خطرات سیستم و تدوین اولویت های مداخله ای و انعکاس این مداخلات به صورت مدون برای اجرا به دستگاه های اجرایی ذیربط بوده است.
وی افزود: در نهایت نظارت راهبردی بر عملکرد دستگاه های اجرایی در برنامه ریزی و اجرای مداخلات انجام و اعتبار سنجی و راست آزمایی آنها صورت خواهد گرفت.

کد خبر: 8
  تاریخ خبر : 1391/09/08
  آخرین به‌روزرسانی : 1391/12/03
 2724
سایتـــ های مرتبطـ

آمار بازدیدکنندگان

  • کاربران آنلاین : 39
  • بیشترین بازدید همزمان : 552
  • بازدید امروز : 4,829
  • بازدید دیروز : 3,890
  • کل بازدید : 7,015,511
  • آخرین به روزرسانی : 1403/01/30 12:27:35
  • شناسه IP شما : 3.14.6.194

راه‌های تماس با ما

  • آدرس : ارومیه، بلوار شهید باهنر، شرکت سهامی آب منطقه ای آذربایجان غربی
  • کدپستی : 5715895554
  • تلفن : 33442720-044
  • فاکس : 33440091-044
  • پست الکترونیکی : info[at]agrw.ir
  • پیامک : 3000520344
  • تلفن گویا : 31987777-044