|  رنگ  |  + 0 -  | 
ADA
بستن این پنجره
راهنما

این سایت مطابق با استاندارهای ADA برای نابینایان مناسب‌سازی شده و سازگاری این استاندارد در بخش‌های مختلف لحاظ گردیده است.
بستن این پنجره

با حضور وزیر نیرو

عملیات اجرایی پروژه شبکه آبیاری بادین آباد در آذربایجان غربی آغاز شد

همزمان با هفته دولت با حضور وزیر نیرو در استان آذربایجان غربی پروژه شبکه آبیاری بادین آباد در شهرستان پیرانشهر کلنگ‌زنی و عملیات اجرایی این پروژه آغاز شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای آذربایجان غربی، در این مراسم که با حضور استاندار آذربایجان غربی، معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا، مدیران عامل شرکت مدیریت منابع آب ایران و شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور و جمعی از مدیران دستگاههای دولتی استان و مقامات محلی برگزار شد، مهندس حمید چیت‌چیان ضمن  گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر گفت: استان آذربایجان غربی از جمله استان‌های بسیار فعال در حوزه آب و کشاورزی است و شمال تا جنوب استان از قابلیت‌های بسیار زیادی در این زمینه برخوردار است.

وی افزود: در حالی‌که در مرزهای غربی و شرقی کشور همسایگان ما درگیر جنگ و ناامنی هستند، ما بایستی به مردم خود و دلاوری‌ها و از خودگذشتگی آنها افتخار کنیم و اجازه ندهیم بیگانگان با دخالت‌های موذیانه خود ما را به جای درگیر شدن در توسعه و آبادانی کشور، درگیر جنگ و ناامنی کنند.

چیت‌چیان گفت: آیین کلنگ زنی شبکه آبیاری وزهکشی بادین آباد پیرانشهر یکی از صدها پروژه‌ای است که به نوعی بیانگر نعمت امنیت در این کشور هستند.

وزیر نیرو تصریح کرد: ظرفیت شبکه آبیاری وزهکشی بادین آباد ۱۳ هزار مترمکعب بوده و این پروژه یکی از بخش‌های شش‌گانه‌ای است که برای توسعه کشاورزی این منطقه امروز کلنگ زنی می‌شود و امید است با احداث این شبکه بتوانیم آب را با بالاترین بهره‌وری و کمترین تلفات در اختیار کشاورزان قرار دهیم.

وی خاطرنشان کرد: مقدمه شبکه آبیاری وزهکشی بادین آباد، ساخت سد سیلوه بوده که انشاالله تا دو ماه آینده شاهد افتتاح و بهره‌برداری آن خواهیم بود.

چیت‌چیان با اشاره به همکاری و مساعدت کشاورزان در انتخاب محصول مناسب و استفاده از شیوه‌های نوین آبیاری به عنوان مکمل فعالیتهای دولت در احداث شبکه آبیاری و زهکشی ابراز امیدواری کرد هم‌زمان با بهره‌برداری از این پروژه ها بتوان هم از محصولات بهتر و بیشتری بهره‌مند شد و هم از تلف شدن آب جلوگیری کرد.

دکتر سعادت استاندار آذربایجان غربی در ادامه این مراسم طی سخنانی گفت: با استقرار امنیت در استان آذربایجان غربی شرایط مناسب جهت سرمایه گذاری و رشد و توسعه فراهم شده که لازم است با همکاری و همدلی و حضور موثر مردم و مسئولین استفاده مناسب را از شرایط به وجود آمده نموده امکان هم افزایی را بالا ببریم.

وی افزود با سیاست گذاری های صحیح دولت تدبیر و امید طی سه سال گذشته پروژه های بسیاری در بخش عمرانی و اقتصادی مورد بهره برداری قرار گرفته است و در هفته دولت نیز 335 پروژه مورد بهره برداری قرار خوهد گرفت.

سعادت با تاکید بر هموار نمودن مسیر جهت بهره برداری بهتر و مناسب تر مردم از منابع موجود ابراز امیدواری نمود، سرمایه گذاری های انجام گرفته در قالب شبکه های آبیاری و سیستم های استحصال آب موجب ارتقا بخش کشاورزی و کیفی کردن آن در منطقه و ایجاد اشتغال برای جوانان شود.

در ادامه مهندس دانشجو مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان آذربایجان غربی ضمن تبریک هفته دولت گفت: شبکه های آبیاری و زهکشی از پروژه های کلیدی در افزایش راندمان و بالا بردن کارایی کشت و صرفه جویی در منابع آب میباشد که در همین راستا نیز با توجه به وضعیت مناسب منابع آبی استان آذربایجان غربی شبکه های بسیاری در این استان در حال بهره برداریست.

وی با اشاره به توجه ویژه مقام معظم رهبری به موضوع مهار آبهای مرزی و اختصاص اعتبارات مناسب از محل صندوق توسعه ملی به این طرحها افزود: تخصیص اعتبار از صندوق توسعه ملی، از نکات مهم در پیشرفت اساسی پروژه های استان شده است که شبکه سیلوه نیز یکی از این پروژه ها می باشد.

دانشجو ضمن ارائه گزارش از پروژه شبکه آبیاری بادین آباد افزود: شبکه سیلوه به مساحت 12960 هکتار  در دو واحد عمرانی بوده که شبکه آبیاری بادین آباد از زیرمجموعه های واحد عمرانی 2  به مساحت 2500 هکتار با اعتباری بالغ بر 46 میلیاردو هشتصد میلیون تومان طی دو سال به بهره برداری خواهد رسید.

در این مراسم همچنین دکتر خضری نماینده مردم پیرانشهر و سردشت در مجلس شورای اسلامی و همچنین فرماندار شهرستان پیرانشهر از دیگر سخنرانان این مراسم بودند که ضمن اشاره به مسائل و مشکلات آبی منطقه ، لزوم تغییر در روشهای بهره برداری و استفاده بهینه از منابع آب را مورد تاکید قرار دادند.

با بهره‌برداری از این پروژه که در 150 کیلومتری جنوب شهرستان ارومیه، در شهرستان پیرانشهر و در مجاورت مرز عراق واقع شده است، 2500هکتار از اراضی کشاورزی هفت روستا آبیاری خواهد شد.

 

کد خبر: 741
  تاریخ خبر : 1395/06/05
 دبیر خبر
 2685
سایتـــ های مرتبطـ

آمار بازدیدکنندگان

  • کاربران آنلاین : 20
  • بیشترین بازدید همزمان : 552
  • بازدید امروز : 2,519
  • بازدید دیروز : 4,965
  • کل بازدید : 7,009,311
  • آخرین به روزرسانی : 1403/01/30 12:27:35
  • شناسه IP شما : 18.224.64.226

راه‌های تماس با ما

  • آدرس : ارومیه، بلوار شهید باهنر، شرکت سهامی آب منطقه ای آذربایجان غربی
  • کدپستی : 5715895554
  • تلفن : 33442720-044
  • فاکس : 33440091-044
  • پست الکترونیکی : info[at]agrw.ir
  • پیامک : 3000520344
  • تلفن گویا : 31987777-044