|  رنگ  |  + 0 -  | 
ADA
بستن این پنجره
راهنما

این سایت مطابق با استاندارهای ADA برای نابینایان مناسب‌سازی شده و سازگاری این استاندارد در بخش‌های مختلف لحاظ گردیده است.
بستن این پنجره

نشست بررسی راهکارهای احیای دریاچه ارومیه برگزار شد

نشست بررسی راهکارهای احیای دریاچه ارومیه برگزار شد

عکس2

 نشست «بررسی راهکارهای احیای دریاچه ارومیه» با حضور کارشناسان اعزامی آژانس همکاری‌های بین المللی ژاپن- جایکا، در محل استانداری آذربایجان غربی برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای استان آذربایجان غربی، استاندار آذربایجان غربی در این نشست با ابراز خرسندی از حضور هیأت ژاپنی در استان آذربایجان غربی، گفت: از حضور کارشناسان آژانس همکاری‌های بین المللی ژاپن - جایکا که برای بررسی و ارائه راهکارهای احیای دریاچه ارومیه به آذربایجان غربی سفر کرده اند، استقبال می‌کنیم و همکاری‌های لازم را با آنها خواهیم داشت.
قربان علی سعادت در ادامه با تاکید بر اینکه باید دریاچه ارومیه به طور کامل احیا شود، افزود: احیای کامل دریاچه ارومیه خواسته مردم، مسئولان استان و همچنین شخص آقای دکتر روحانی، ریاست محترم جمهور، است. بنابراین از گروه ژاپنی می خواهیم که راهکاری جامع برای برطرف کردن این بحران ارائه کنند.
سعادت با اشاره به وجود برخی موانع و مشکلات در مسیر احیای دریاچه ارومیه، گفت: احیای دریاچه ارومیه همزمان با توسعه کشاورزی نمی‌تواند اتفاق بیفتد؛ بلکه باید راه حلی برای این موضوع اندیشیده شود.
استاندار آذربایجان غربی در خصوص برخی راهکارهای مدنظر در جهت احیای دریاچه ارومیه اظهار کرد: تغییر الگوی کشت، تبدیل آبیاری‌های سنتی به نوین در اراضی کشاورزی و سوق دادن اشتغال مردم از کشاورزی به صنعت و خدمات، از جمله راهکارهایی است که برای عملیاتی کردن آنها برنامه ریزی کرده و اقدامات لازم را انجام می‌دهیم.
سعادت در ادامه بحث و بررسی در خصوص پیشنهادات 19 گانه برای احیای دریاچه ارومیه، تغییرات آب و هوایی، کاهش بارندگی‌ها، مصرف زیاد آب در بخش کشاورزی و احیای فازبندی شده دریاچه ارومیه را ضروری دانست.
وی با بیان اینکه کمیته ای تخصصی زیر نظر دانشگاه صنعتی شریف برای احیای دریاچه ارومیه ایجاد شده است، افزود: از گروه ژاپنی می‌خواهم که با معرفی یک نماینده برای عضویت در این کمیته، از نظرات و دیدگاه های آنان نیز در انجام و تکمیل مطالعات خود استفاده کنند.
استاندار آذربایجان غربی با اشاره به اینکه گروه ژاپنی نتایج مطالعات خود را در قالب یک طرح جامع برای احیای دریاچه ارومیه در ماه های آینده به ریاست محترم جمهور گزارش خواهند داد، افزود: در استان آذربایجان غربی مسئولان مربوط زمینه های همکاری با هیأت ژاپنی و مشارکت اجتماعی را برای پیشبرد اهداف احیای دریاچه ارومیه فراهم می‌کنند.
سعادت در ادامه با بیان اینکه یکی از مهم ترین موضوعات در بحث نجات دریاچه ارومیه، تغییر در نوع اشتغال مردم است، افزود: باید با سرمایه گذاری، جایگزینی های لازم برای تغییر اشتغال مردم از کشاورزی به سایر شغل ها را انجام دهیم.
وی همچنین به برخی پیامدهای اجتماعی و اقتصادی بحران دریاچه ارومیه اشاره کرد و گفت: به طور کلی روند خشک شدن دریاچه ارومیه تاثیرات و تبعات منفی زیادی را به دنبال دارد که باید برای برون رفت از این بحران، راهکارهای علمی و عملیاتی لازم در کمترین زمان ممکن اتخاذ شود.
هیأت ژاپنی نیز در این نشست نظرات و دیدگاه های خود را در خصوص شیوه فعالیت، روش های جمع آوری اطلاعات و بازدیدهای میدانی از دریاچه ارومیه ارائه داد.
این گزارش می افزاید: دکتر هادی بهادری، سرپرست معاونت عمرانی استانداری آذربایجان غربی، نیز در پایان این نشست در گفتگو با خبرنگاران گفت: هیأت ژاپنی بر اساس دیدار و توافق صورت گرفته بین رئیس جمهوری اسلامی ایران و نخست وزیر ژاپن، برای بررسی وضعیت دریاچه ارومیه به آذربایجان غربی سفر کرده اند.
سرپرست معاونت عمرانی استانداری آذربایجان غربی ادامه داد: این گروه مطالعاتی، 15 سال سابقه کار در پروژه های مختلف کشورمان را دارند و با 150 کشور دنیا نیز در موضوع های گوناگون همکاری می‌کنند. بنابراین به لحاظ دانش فنی و تجربه کاری بسیار مجرب و توانمند هستند.
بهادری با بیان اینکه شخص رئیس جمهوری اسلامی ایران تاکید ویژه ای برای احیای دریاچه ارومیه دارند، افزود: با توجه به تاکید ایشان، وزارت نیرو جناب آقای دکتر عیسی کلانتری را به عنوان مجری پروژه های احیای دریاچه ارومیه منصوب کرده است که این موضوع نشانگر توجه دولت یازدهم به بحث نجات دریاچه ارومیه است.
بهادری همچنین از برگزاری کنفرانس تخصصی علوم زمین با محوریت دریاچه ارومیه خبر داد و گفت: این کنفرانس در اواخر بهمن ماه امسال با حضور متخصصان داخلی و خارجی و با محوریت دریاچه ارومیه در شهرستان ارومیه برگزار خواهد شد که فرصت خوبی برای بهره گیری از نظرات کارشناسی و علمی در خصوص احیای دریاچه ارومیه است.
در این نشست، علاوه بر استاندار آذربایجان غربی و سرپرست معاونت امور عمرانی استانداری، مدیر کل مدیریت به هم پیوسته حوضه آبریز دریاچه ارومیه در شرکت مدیریت منابع آب ایران، مدیر عامل شرکت آب منطقه ای استان، مدیرکل جهاد کشاورزی استان، مدیر کل حفاظت محیط زیست استان و جمعی از استادان دانشگاه ارومیه نیز حضور داشتند.

 

عکس10                                                                   عکس5                                                                                    

کد خبر: 55
  تاریخ خبر : 1392/11/13
  آخرین به‌روزرسانی : 1392/11/16
 2281
سایتـــ های مرتبطـ

آمار بازدیدکنندگان

  • کاربران آنلاین : 35
  • بیشترین بازدید همزمان : 552
  • بازدید امروز : 2,478
  • بازدید دیروز : 6,553
  • کل بازدید : 7,034,928
  • آخرین به روزرسانی : 1403/02/03 10:52:34
  • شناسه IP شما : 18.189.170.17

راه‌های تماس با ما

  • آدرس : ارومیه، بلوار شهید باهنر، شرکت سهامی آب منطقه ای آذربایجان غربی
  • کدپستی : 5715895554
  • تلفن : 33442720-044
  • فاکس : 33440091-044
  • پست الکترونیکی : info[at]agrw.ir
  • پیامک : 3000520344
  • تلفن گویا : 31987777-044